Elk kwartaal voorzien we Iris Intranet van een nieuwe versie. Met Iris 4.17 lanceren we ons nieuwe dashboard. Met een verbeterde nieuwsweergave, meer ruimte voor informatie en meer flexibiliteit is deze startpagina nog gemakkelijker aan te passen op de behoeften van onze opdrachtgevers. Een mooie mijlpaal waar hard aan is gewerkt en we ontzettend trots op zijn!
Daarom maakten we een ronde langs verschillende collega’s die hebben gewerkt aan de ontwikkeling van het dashboard.
Bij veel organisaties groeit de behoefte om informatie gemakkelijker en effectiever te delen met collega’s. Zo ook bij onze opdrachtgevers, zag front-end developer en UX-designer Willem van Berlo: ‘het uitbreiden van de informatievoorziening vanuit de organisatie naar collega’s wordt steeds belangrijker bij onze opdrachtgevers. Denk hierbij aan het tonen van nieuws en applicaties aan collega’s, afgestemd op de locatie of afdeling waar ze werken. In onze Iris Users Community was daar veel vraag naar.’
Het nieuwe dashboard biedt meer mogelijkheden en is gemakkelijk aan te passen op de behoefte van individuele organisaties. Hier vroegen we Willem naar. ‘Toen we startten met het ontwerp was het duidelijk dat het dynamischer, speelser en flexibeler moest worden, met meer mogelijkheden om de grootte van informatie aan te passen op de relevantie. Daarom hebben we de nieuwsvoorziening opnieuw vormgegeven. Dat is nu beeldender en neemt een prominentere rol in op het dashboard. Dit spreekt meer aan en zorgt ervoor dat belangrijke informatie nog beter gelezen wordt. En natuurlijk houden we ook hier rekening met de gebruiker: er wordt alleen nieuws of applicaties getoond die relevant zijn voor de gebruiker. Ook de individuele informatiebehoefte van collega’s vinden we belangrijk. Daarom is er nu meer ruimte voor het toevoegen van widgets en meer mogelijkheden om deze te personaliseren,’ vertelt Willem.
Adviseur Daan Strijbosch voegt hieraan toe: ‘We hebben het nu nóg gemakkelijker gemaakt voor gebruikers om naar de plek te gaan waar ze moeten zijn. Zowel op het intranet als op andere applicaties en websites. Dit zorgt ervoor dat relevante informatie nog zichtbaarder is op de startpagina.’
Om de impact van de verandering zoveel mogelijk te beperken begeleiden we onze opdrachtgevers bij deze overgang. Voor hen is het van belang dat ze de eindgebruikers goed informeren. Via de Iris Users Community – het platform waartoe alle Iris beheerders toegang hebben – houden we onze opdrachtgevers op de hoogte van de uitrol van het nieuwe dashboard.
Daarnaast implementeren we de uitgebreide nieuwsfunctionaliteit met onze opdrachtgevers samen. ‘Wanneer onze opdrachtgevers gebruik willen maken van de uitgebreide nieuwsfunctionaliteit kijken we samen naar de mogelijkheden. We hebben namelijk een heleboel verschillende opties. We bepalen welke informatie het meest prominent getoond moet worden op het dashboard en kijken aan de hand van verschillende scenario’s en opties wat het beste past,’ vertelt projectadviseur Nikki Hamers.
Iris zorgt ervoor dat je niet meer op zoek hoeft naar belangrijke content: informatie vindt jou! Dat betekent dat je via het intranet een gepersonaliseerd en relevant informatieaanbod ontvangt. Onze creatief directeur Arthur Turksma legt uit hoe het dashboard dit nog beter faciliteert: ‘We zorgen dat je collega’s écht informatie vinden die ze nodig hebben, zonder dat ze overdonderd worden door grote hoeveelheden content. Ons vernieuwde dashboard gaat daar weer een stap verder in: het zorgt voor de ideale mix tussen relevante organisatie-informatie en relevante content op basis van jouw profiel. Zo heb je in één oogopslag inzicht in belangrijk organisatienieuws, een nieuw protocol én informatie die voor jouw afdeling of locatie belangrijk is om niet te missen.’
Projectadviseur Jeroen Thoolen voegt eraan toe: ‘Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe dashboard! Het past inderdaad precies in onze strategie van informatie vindt jou. Ongeacht je rol vindt de voor jou relevante informatie de snelste weg naar de eindgebruiker.’’
Wil je meer weten over de mogelijkheden van het nieuwe dashboard? Onze adviseurs staan je graag te woord. Neem contact met ons op via 040 246 30 40 of sales@triptic.nl.
Bekijk onze vacature voor Financieel Administratief medewerker!
Bekijk de vacature