triptic, maker van het bewezen & bekroonde Iris Intranet, en Tools4ever, marktleider op het gebied van Identity & Access management as a Service, hebben al jaren een fijne, maar officieuze samenwerking. Deze samenwerking ontstond vanuit de naadloze aansluiting tussen Iris en de cloud single sign-on (SSO) oplossing HelloID. Recent hebben we onze samenwerking officieel beklonken en is de integratie tussen beide platforms verder uitgebreid.
Iris Intranet is een veelzijdig platform voor interne communicatie, onderlinge samenwerking en kennisdeling. Het biedt medewerkers de mogelijkheid eenvoudig informatie te vinden en te delen en om in groepsverband samen te werken. Dit alles via een gebruiksvriendelijk intranet met daarin een activiteitendashboard, tijdlijn, groepen, wie-is-wie en vele handige integraties. HelloID is een cloud Identity & Access Management oplossing die bestaat uit drie modules: Provisioning, Service Automation, en Access Management. Provisioning automatiseert de processen voor in-, door- en uitstroom (IDU) op basis van een HR-systeem. Via Service Automation kunnen gebruikers en managers zelf toegang tot optionele applicaties en data aanvragen. Access Management vereenvoudigt en beveiligt de toegang tot applicaties.
De combinatie van beide oplossingen zorgt voor een digitale werkplek waarbij informatie over bedrijfsprocessen, toegang tot applicaties, en sociale samenwerkingstools binnen één portaal overzichtelijk wordt weergegeven.
Met de integratie tussen HelloID Provisioning en Iris worden onder andere aanpassingen of wijzigingen van persoonsgegevens in HR-systemen automatisch doorgevoerd binnen de digitale werkplek. Daardoor beschikken de profielen over de juiste rechten op basis van functie, afdeling en/of locatie. Nieuwe medewerkers krijgen voor hun eerste werkdag al toegang tot de digitale werkplek. Dit zorgt voor een snellere inwerkperiode en een hogere betrokkenheid. Bij het uitdienst treden van een medewerker wordt automatisch de toegang tot de digitale werkplek ontnomen.
Als gebruiker van het intranet ervaar je deze integratie als vanzelfsprekend. Je hebt alle documenten, die je nodig hebt tijdens je werk, tot je beschikking. Wanneer je iets mist of je hebt meer rechten nodig, dan kun je dit zelf aanvragen en daarbij hoef je niet 10 keer opnieuw in te loggen. Het neigt naar dé perfecte situatie 😉.
Ben je beheerder van het intranet, dan wordt het beheren van de persoonsgegevens in het intranet nóg gemakkelijker. Persoonsgegevens worden automatisch bijgewerkt, medewerkers werken op een veilige manier met applicaties en rechten zijn per medewerker goed geregeld. Onnodige beheerhandelingen worden zo uit handen genomen.
Wil je meer weten over de integratie tussen Iris Intranet en HelloID? Onze adviseurs staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Vul het contactformulier in of stel je vraag via de chat. Houdt daarnaast vooral onze socials in de gaten voor informatie over gezamenlijke evenementen.
Bekijk onze vacature voor Financieel Administratief medewerker!
Bekijk de vacature