Nieuws

Inspirerende sessies, vele vragen maar bovenal heel veel gezelligheid.

Tijdens het lezen van het artikel over de Communityweek van vorig jaar, moesten we wel een beetje lachen om de laatste zin: ‘Toch hopen we stiekem dat we volgend jaar iedereen weer in het echt kunnen ontvangen!.’ Wij laten ons niet zomaar uit het veld slaan en hebben vorige week een spetterende onlineversie van de Iris Users Communityweek georganiseerd.

Vier dagen vol met inspirerende, maar vooral leuke sessies. In één uurtje werden de deelnemers meegenomen in diverse onderwerpen. Van contentstrategieën tot kijkjes in de keuken en van jongvolwassen intranetten tot adoptie. Hier lees je van dag tot dag wat er allemaal gebeurd is.

Maandag: Content is King

Bram Koster van Evolve startte de week met een presentatie over ‘De kracht van interne content en uitdagingen’. Hij gaf de deelnemers diverse tips en handvatten om hier actief mee aan de slag te gaan. Zoals een creatie- en een publicatiekalender, actieve en activerende content en gebruikersgericht communiceren in plaats van beheerdersgericht.

Dinsdag: Al een tijdje live, en dan…?

Dinsdag was het de beurt aan onze community adviseurs Paulien en Jeroen. Zij richtte. zich op jongvolwassen intranetten. Want hoe zorg je ervoor dat het intranet the place to be blijft, als de nieuwigheid er al een beetje af is? Een aantal tips willen wij graag even delen:

  • Blijf evalueren;
  • Zorg dat je content opgeruimd is;
  • Geef het intranet een plek in het primair proces.

Woensdag: Het intranet van…

Dit is toch wel het meest bezochte onderdeel van de Iris Communitydag en 'oh, zo kan het ook!'-momentjes gegarandeerd! We kregen een kijkje achter de schermen bij gemeente Hoorn en Pieter van Foreest. Marloes van gemeente Hoorn vertelde meer over hun intranet, hoe ze ervoor zorgen dat 900 medewerkers betrokken blijven en welke handige functionaliteiten ze daarvoor inzetten. Meer lezen over Hoi!, het intranet van gemeente Hoorn? Lees dan het hele interview.

Lesley voert bij zorgorganisatie Pieter van Foreest de ene na de andere campagne en doet er alles aan om medewerkers naar Pieter’s Intranet te trekken. Met de gewenste resultaten als gevolg. Na een succesvolle campagne zagen zij een enorme stijging aan intranetgebruikers en dat niet alleen, ook werden er veel meer ‘likes’ uitgedeeld. Je kan wel stellen dat de campagne geslaagd was.

Donderdag: Omarmen jouw collega’s het intranet wel genoeg?

De week sloten wij af met Peter Staal van Bind. Hij gaf bruikbare tips om ervoor te zorgen dat het intranet beter wordt omarmt door de gebruikers. Wat zijn bijvoorbeeld productiviteitkillers, waar moet een goede vraag aan voldoen en hoe gaat Working Out Loud leven onder de medewerkers?

Wij kijken terug op een zeer geslaagde Iris Communityweek. Vol inspirerende leermomenten, vele vragen en bovenal heel veel gezelligheid. Laten we met z’n allen duimen dat we volgend jaar weer fysiek bij elkaar kunnen komen, want wij kunnen niet wachten om jullie weer te zien. En oké, de overheerlijke middaglunch missen wij ook wel 😉. Tot volgend jaar!

*Kon je er niet bij zijn? Alle sessies zijn opgenomen en kun je terugkijken in de Iris Users Community.